loading...

لوازم يدكي لودر چيني

لوازم يدكي لودر چيني

بازدید : 157
11 زمان : 1399:2

با گشت و گذاري مختصر در اين وب سايت، لوازم يدكي لودر چيني چيني چون جك جي5، جك اس 5، چانگان، فاو بسترن، برليانس و .... را مشاهده مي كنيم. لوازم يدكي محصولات JAC از كفپوش زير پا، كاسه چراغ‌‌ها تا تسمه تايم و فيلتر روغن و بنزين موجود است و بسياري از موارد ديگر نيز با عبارت به زودي موجود مي شود، يافت مي‌شود.

محصولات ليفان همچون ليفان 820، ليفان x60 و حتي ليفان 520 خارج شده از خط توليد نيز، برخي از لوازمشان موجود است و ديجي كالا مدعي شده است كه اين قطعات اصل بوده و از شركت سازنده تامين شده است.

به اين ترتيب درصورت تداوم اين اقدام ديجي كالا، قطعات يدكي و نيز تجهيزات جانبي چيني‌هاي پر طرف دار بازار داخل كشور را از اين پس به غير از نمايندگي ‌ها و بازار آزاد مي توانيد از طريق اين وب سايت خريداري نماييد.

نوع و كيفيت سوخت مصرفي و استفاده از لوازم يدكي لودر چيني چه تاثيري در تعويض روغن دارد؟

بنزين با اكتان پايين به دليل ايجاد احتراق ناقص، باعث اضافه‌شدن دوده به روغن موتور شده كه اين موضوع باعث كاهش خاصيت روانكاري روغن مي‌شود. استفاده از بنزين‌هاي با عدد اكتان بالا (اصطلاحا بنزين سوپر) متناسب با تكنولوژي موتور، اين مشكل را تا حدودي برطرف مي‌كند.

آيا نوع روغن در مدت زمان تعويض آن، موثر است؟

روغن موتور با هدف روانكاري قطعات موتور خودرو بايستي متناسب با نوع موتورخودروها استفاده شود. مثلا از روغن موتوري كه براي خودرو X استفاده مي‌شود نمي‌توان در موتور خودروي Y استفاده نمود زيرا نوع ساختار موتور و ميزان فشار، گرما، شتاب و سرعت متفاوت است. حتي زمان رسيدن روغن موتور به قطعات موتور در خودروهاي مختلف فرق مي‌كند. لذا بايد روغني را انتخاب نمود كه بتواند همانند اكسيژن كه با يك عمل دم به تمام نقاط بدن مي‌رسد، در هر لحظه از فعاليت موتور به اين كار ادامه دهد.

انتخاب روغن موتور مناسب، تضمين كننده عمر طولاني و راندمان بالاي موتور

براي انتخاب يك روغن موتور خوب، شاخصه‌هاي مختلفي بايد مدنظر قرار گيرد. يك روغن موتور مرغوب، داراي گرانروي مناسب و ضريب اصطكاك بسيار پايين بوده و توانايي روانكاري بخش‌هاي مختلف و قطعات متحرك موتور را دارا است.

روغن موتورها علاوه بر سازگاري با تركيبات پليمري موجود، بايد اثرات بازدارندگي خوبي در مقابل زنگ‌زدگي، خوردگي، اكسيداسيون و سايش دارا باشند.

وظايف روغن موتور به طور كلي شامل موارد ذيل است

كاهش اصطكاك قطعات متحرك موتور

كاهش سايش و محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگي

خنك‌نمودن قطعات داخلي موتور

تميز نگه‌داشتن قطعات داخل موتور از دوده و تركيبات حاصل از تجزيه روغن و رسوبات بين قطعات

كاركرد بهينه قطعات متحرك موتور در دماهاي مختلف

پيشنهاد ميشود جهت افزايش راندمان موتور خودرو، از روغن موتـورهاي توصيه شده توسط شركت خودروساز استفاده نماييد.

در ادامه بيتشر درباره فوايد و مضرات استفاده از لوازم يدكي لودر چيني صحبت خواهيم كرد.

بازدید : 189
11 زمان : 1399:2

افزايش كارايي و طول عمر خودرو -افزايش ايمني خودرو و تضمين سلامت سرنشينان -جلوگيري از انجام تعميرات تكراري و كاهش هزينه‌هاي تعميراتي -كاهش مصرف سوخت با استفاده از قطعات مصرفي استاندارد نظير فيلتر روغن، فيلتر هوا، فيلتر بنزين و تعويض به موقع آن‌ها مطابق با توصيه‌هاي مندرج در كتابچه راهنماي خودرو و در صورت استفاده از لوازم يدكي لودر چيني اصل تضمين مي شود.

شايد به دفعات شنيده و يا خوانده باشيد كه روغن موتور را در 5000 يا 10000 كيلومتر و يا بيشتر، بايد تعويض نمود. دليل ذكر اين اعداد براي كاركرد روغن چيست و چرا براي روغن‌هاي مختلف متفاوت است. مجموعه مطالبي كه درخصوص روغن موتور ارايه خواهد شد، اطلاعات مناسبي را در خصوص موارد تاثيرگذار در تعويض روغن در اختيار شما خوانندگان محترم قرار خواهد داد.

چرا روغن موتور بايد تعويض شود؟

روغن از زمان شروع به كار موتور در معرض اكسيده ‌شدن و تجزيه حرارتي قرارگرفته و از كيفيت آن كاسته مي‌شود و همچنين مواد افزودني استاندارد آن نظير پاك‌كننده‌ها نيز، مصرف مي‌شوند. در اين حالت خاصيت روانكاري، پاك‌كنندگي و جذب ذرات معلق و ناخالصي‌ها، كاهش مي‌يابد.

توصيه مي‌شود جهت اطمينان از افزايش راندمان موتورخودرو، از روغن موتورهاي توصيه شده توسط شركت خودروساز استفاده نماييد.

آيا سياه‌شدن روغن موتـور نشان‌دهـنده زمان مناسب تعويض روغن است؟

اين تصور كه سياه‌شدن روغن نشانه خراب‌شدن وعدم كيـفيت آن است، تصـوري نادرست و رايج در بين مصـرف‌كنندگان است.

چنانچه مدتي پس از كاركرد موتور خودرو، رنگ روغن مصرفي تغيير نكند و اصطلاحا سياه نشود. اين موضوع مي‌تواند نشان‌دهنده نامرغوب‌بودن روغن باشد، و مي‌بايست از مصرف اين نوع روغن‌ها خودداري كرد زيرا باعث آسيب‌رساندن به قطعات موتور مي‌گردد، سياه‌شدن روغن به علت خاصيت پاك‌كنندگي دوده‌هاي ناشي از احتراق و جذب ذرات معلق و ناخالصي روغن موتور است. در غير اين صورت، ذرات ناخالصي و دوده بر روي قطعات متحرك موتور رسوب كرده و باعث جلوگيري از انتقال حرارت، ساييدگي زودرس قطعات، روغن‌سوزي، كاهش راندمان و توان موتور مي‌شود.

جهت اطمينان ازافزايش راندمان موتور خودروي خود، از روغن موتورهاي معتبر و استاندارد توصيه شده شركت خودرو ساز (مندرج در دفترچه راهنماي خودرو) كه تست مراحل كيفي را گذرانده‌اند، استفاده نماييد.

از عواملي كه نقش بسيار موثري درتعويض به هنگام روغن موتور دارد، مي‌توان به موارد زير اشاره نمود:

شرايط كاري موتور در صورت استفاده از لوازم يدكي لودر چيني مانند: رانندگي با سرعت بالا، راننـدگي با بار بيش از حد استـاندارد در جاده‌هايي با شيب زياد، در جا كاركردن زياد موتور در ترافيك‌هاي سنگين، رانندگي با سرعت بالا در هواي سرد قبل از گرم شدن روغن موتور و رانندگي در جاده‌هاي خاكي و گرد و غبار به مدت طولاني.

كيفيت احتراق موتور (تنظيم به موقع موتور و رفع ايرادات برقي و سوخت‌رساني)

كيفيت روغن موتور و سوخت مصرفي

كيفيت فيلترهاي هوا، روغن و تعويض به موقع آن‌ها

توصيه كارشناسان استفاده از روغن موتورهاي مطمئن و استاندارد درجهت افزايش راندمان موتورخودروي شما است.

مدت زمان كاركرد روغن موتـور

با پيشرفت فن‌آوري و بهبود شرايط كاركرد موتـور و استفاده از لوازم يدكي لودر چيني از لحاظ افزايـش دور، افزايش نسبت تراكم بالا و دماي احتراق بيشتر، فشار به ياتاقان‌هاي ثابت و متحرك بيشتر شده است. اين تغييرات سازندگان روغن موتور را براين داشته است تا روغن‌هايي متناسب با فن‌آوري موتورها با زمان تعويض بيشتر، توليد نمايند. امروزه با توجه به استانداردهاي زيست محيطي، تبخير و كاهش سطح روغن موتور محدود شده و سرريز روغن به منظور تامين كسري روغن موتور كاهش يافته است.

از آنجا كه در بازار انواع روغن‌ها با درجات و كيفيت‌هاي مختلف موجود است، پيشنهاد مي‌شود با مطالعه دفترچه راهنما، نسبت به استفاده از روغن موتور توصيه شده و تعويض به موقع آن اقدام نماييد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 214
  • بازدید کلی : 2552
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی